Veelgestelde vragen?

Heb je antwoord niet gevonden?

Wij zijn er om je te helpen!

Naar Klantenservice
Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Voordat u bestelt, ziet u de levertijd van de fiets. Zo kunt u een fiets die op voorraad is en voor 17:00 uur is besteld, al de volgende werkdag in huis hebben. Plaatst u de bestelling na 17:00 uur, dan is de levertijd 2 werkdagen. Wanneer uw product niet op voorraad is, geldt een aangepaste levertijd en zijn we afhankelijk van de leverancier. Hiervoor nemen wij contact met u op.

Welke maat fiets past bij mij?

Bij Fietsenplaats.nl vind je verschillende soorten fietsen, kinderfietsen, transportfietsen, stadsfietsen en E-Bikes. Om je te helpen om een passende fiets te kiezen, hebben we bij Bike.nl drie verschillende maattabellen gemaakt die je als indicatie kan gebruiken voor het bestellen van een fiets voor kinderen of voor volwassenen. Voor kinderfietsen gebruiken we de bandenmaat in inch om de maat van de fiets aan te geven, voor volwassenen wordt een lichaamslengte aanduiding gebruikt.

Wat zijn de bezorgkosten?

Wij verzenden alle fietsen helemaal gratis door heel Nederland en België (m.u.v. de Waddeneilanden). Indien u accessoires erbij bestelt zullen wij geen extra kosten in rekening brengen.

Hoe wordt mijn fiets geleverd?

Al onze fietsen worden geleverd in doos. Om het jou zo
gemakkelijk mogelijk te maken zijn onze fietsen al voor 85% afgemonteerd.
Afhankelijk van de fiets moet je het volgende nog monteren:

  • Het voorwiel monteren
  • Het stuur en zadel monteren
  • Remmen afstellen en trappers monteren
Kan ik mijn bestelling afhalen?

Je kan na bestellen je bestelling ook afhalen bij een van onze winkels. Zorg dat je dit duidelijk als opmerking vermeld in je winkelwagen.
Onze collega’s nemen dan contact met je op zodra het gereed staat.

Op welke dagen bezorgen jullie?

Heb je een fiets besteld op werkdagen voor 17:00 uur? Dan wordt deze op doordeweekse dagen (dinsdag t/m zaterdag) bezorgd.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Jazeker! Via een track en tracé link die je per mail krijgt kan je bestelling volgen. Zo weet je precies wanneer je je nieuwe aankoop ontvangt!

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Heb je een fiets besteld? Dan worden door onze fietsen vervoerder twee afleverpogingen ondernomen. Als je op beide momenten niet thuis bent, zal je bestelling naar ons retour worden gezonden. Neem dan contact op met onze klantenservice dan zullen we een nieuwe levering voor je inplannen.

Kan ik een proefrit komen maken?

Ja, dat kan. Hierin zijn twee mogelijkheden. In Rotterdam
of Zaandam is onze showroom gevestigd. Het is aan te raden om vooraf contact op
te nemen met de ons. Het is namelijk niet mogelijk om alle fietsen te
presenteren die op de webshop staan.

Hoe lang heb ik garantie?

Fietsenplaats garandeert dat het geleverde product voldoet aan de gesloten overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/ of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/ of overheidsvoorschriften.

In het algemeen heeft u 1 jaar garantie op de alle draaiende onderdelen en 2 jaar garantie op het frame. Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals banden, ketting, kettingbladen, freewheel, achter tandwielen, kabels en remblokken wordt geen garantie gegeven. Tenzij er sprake is van constructie- en/ of materiaalfouten. Schades als gevolg van onjuist gebruik en val schade vallen buiten de garantie.

Om garantie te behouden op uw fiets dient u na maximaal 6 maanden uw eerste onderhoudsbeurt te hebben verricht aan de fiets, Indien u een garantieaanvraag doet dient u een bewijs van onderhoud (factuur en/of werkbon) te overhandigen.
Garantie afhandeling vindt plaats in onze vestiging te Rotterdam. Indien garantie afhandeling per post mogelijk is, zijn de portokosten daarvan voor uw rekening.
Mocht er iets niet in orde zijn met uw product, neem dan altijd eerst contact met ons op. In overleg met u wordt dan besloten hoe uw klacht zo snel en soepel mogelijk kan worden afgehandeld.

Let op: Wij vergoeden nooit reparatiekosten van derden.

Hoe kan ik mijn fiets omruilen?

Het kan natuurlijk zijn dat je de fiets wilt omruilen. Wanneer je ervoor kiest om een fiets om te ruilen, sturen we de nieuwe op zodra de oude bij ons binnen is. Wanneer er haast achter zit, kan je altijd een 2e bestelling plaatsen zodat wij het eerste aankoopbedrag kunnen crediteren.

Het kan dat een fiets te groot of te klein is, of dat de kleur toch niet bevalt. Omruilen in deze gevallen is dus geen probleem, maar kan iets langer duren. Heb je een fiets snel nodig, voor een verjaardag bijvoorbeeld, dan adviseren we dit tijdig te doen en niet te wachten tot het laatste moment.

Wil je je fiets omruilen? Neem dan contact op met onze klantenservice per e-mail.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja dat kan. U heeft 14 dagen na aankoop om fietsen te retourneren onder bepaalde voorwaarden. Hiervoor geldt dat ze in ongebruikte en originele staat zijn. Vanzelfsprekend mag u een kleine proefrit maken, maar deze mag hoogstens 2 kilometer lang zijn. In alle andere gevallen, rekenen we afschrijvingskosten. Als u uw fiets wil retourneren, kunt u hiervoor contact opnemen met onze klantenservice.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat nu?

Indien je bestelling volgens de Track & Trace-code wel
is bezorgd kun je bij je buren nagaan of zij het pakket in ontvangst hebben
genomen. Controleer ook de handtekening die door de ontvanger is gezet. Hebben
je buren niets ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Wij nemen dan contact op met onze vervoerder om na te gaan waar de bestelling
is afgegeven.

Bel ons

010-7171866

Chat met ons

Via de chatballon

Mail ons

info@fietsenplaats.nl